Розмовляючи
з GamesIndustry International, старший директор з бізнес-розвитку
ігрового спрямування Qualcomm Майк Юень ( Mike Yuen ) нагадав, що
процесори Snapdragon 800, що з'явилися в цьому році, вдвічі потужніші
чіпів Snapdragon 600. Проте
він також вважає, що ведуться дебати про порівняння продуктивності
консолей зі смартфонами і планшетами просто недоречні - виробники
консолей, зрозуміло, завжди будуть попереду, а ті мобільні розробники,
які приділяють основну увагу потужності пристрою, створюючи свої ігри
на смартфонах, будуть просто не там прикладати свої сили.« На певній точці для мобільних пристроїв ставиться чітке обмеження, - зазначив пан Юень - Ми ніколи не створимо чіп, який швидше спеціалізованих
консолей - це просто здоровий глузд ». Дійсно, не варто чекати порівнянної продуктивності від чіпів, які споживають 100-200 Вт і 1-2 Вт.
Ідея
того, що смартфони та планшети з часом зможуть обійти консолі,
озвучувалася не раз цілою низкою помітних в ігровій індустрії людей -
наприклад, Джоном Кармаком (John Carmack) з id Software. Майк
Юень обіцяє, що незабаром дійсно з'являться процесори Snapdragon, які
зможуть робити все те ж, що і Xbox 360 - за останні 5 років на
дослідження і розробки Qualcomm витратила $ 14 млрд. Однак концентрація
суспільної уваги виключно на продуктивності залишає в тіні інші сильні
сторони мобільних платформ.«Я
вважаю, що мобільні чіпи отримають такі можливості [ на рівні Xbox 360
] , але це зовсім не означає, що створювані на мобільних пристроях
ігри, дизайн та оточення повинні в обов'язковому порядку повторювати
консольні ігри» , - зазначив він. За
його словами оточення будуть різними - незважаючи на те, що міць
консолей минає покоління з'явиться в сотнях мільйонів мобільних
пристроїв , навряд чи розробники кинуться створювати на смартфонах ігри
того ж класу і типу, що поширюються на дисках Blu- ray - в цьому просто
немає сенсу.
Майк Юень говорить , що за останній час був помічений істотний прогрес у справі дизайну мобільних ігор. Втім, сучасні смартфони включають масу датчиків, які по суті ніяк не
використовуються - переважна більшість розробників концентрує зусилля на
сенсорному екрані і тільки.«Мені
не подобається говорити це, але, за великим рахунком, в значній мірі
в справі розробки ігор переважає стадний інстинкт. Багато
підходять до справи приблизно так: "Давайте зробимо щось на зразок
такої-то гри...» , - зазначив пан Юень , що працює в ігровій індустрії
вже 25 років.«Практично немає ігор , які б задіяли якісь засоби введення крім сенсорного екрану. Cut
The Rope , Fruit Ninja , Angry Birds - з точки зору дизайну це приклади
відмінного використання особливостей сенсорного екрану. Але
всі інші можливості - будь то датчики, гіроскоп, голосове введення,
картографія, біометрія - залишаються поза межами
розробників ігор. Втім, це лише питання часу - потрібні успішні проекти, які торували дорогу
іншим, але задіяти ці можливості складніше, ніж сенсорний ввід » , -
додав він.Незважаючи
на слова про різні ніші ігрових консолей і мобільних пристроїв, Майк
Юень ясно дав зрозуміти, що Qualcomm зацікавлена в іграх на екрані
телевізора зі смартфонів і планшетів. Сам
він ще в 2009 році за підтримки Qualcomm Ventures був співзасновником
компанії Zeebo, що випускала бюджетну консоль з 3G- зв'язком на основі
мобільних компонентів, розраховану на ринок Латинської Америки та
Південно -Східної Азії. Але
ця ідея тоді провалилася, як до цих пір не отримала серйозного
розповсюдження ідея перетворення смартфона в консоль для великого екрану
(наприклад , за допомогою Bluetooth- контролера) , хоча багато компаній
поступово рухаються до цього.
Підписатися на:
Дописати коментарі
(
Atom
)
Немає коментарів :
Дописати коментар