Список класів:
У The War of the Lions не тільки з'явилися два нових класи, а й змінилися вимоги для отримання деяких старих. Нижче наведено список професій з умовами, при яких та чи інша спеціалізація відкривається в списку доступних для конкретного
персонажа.
Squire: доступний спочатку
Chemist: доступний спочатку
Knight: Lv2 Squire
Archer: Lv2 Squire
Monk: Lv3 Knight
White Mage: Lv2 Chemist
Black Mage: Lv2 Chemist
Time Mage: Lv3 Black Mage
Summoner: Lv3 Time Mage
Thief: Lv3 Archer
Orator: Lv3 Mystic
Mystic: Lv3 White Mage
Geomancer: Lv4 Monk
Dragoon: Lv4 Thief
Samurai: Lv4 Knight, Lv5 Monk, Lv2 Dragoon
Ninja: Lv4 Archer, Lv5 Thief, Lv2 Geomancer
Arithmetician: Lv5 White Mage, Lv5 Black Mage, Lv4 Time Mage, Lv4 Mystic
Bard: Lv5 Summoner, Lv5 Orator (тільки для персонажів чоловічої статі)
Dancer: Lv5 Geomancer, Lv5 Lancer (тільки для персонажів жіночої статі)
Mime: Lv8 Squire, Lv8 Chemist, Lv5 Summoner, Lv5 Orator, Lv5 Geomancer, Lv5 Lancer
Dark Knight: Master Knight, Master Black Mage, Lv8 Samurai, Lv8 Ninja, Lv8 Geomancer, Lv8 Dragoon; персонаж повинен убити (мається на увазі перетворення в кристал / скриню) 20 супротивників
Onion Knight: Lv6 Squire, Lv6 Chemist
Ігрова механіка:
Якщо ви в FFT - новачок, постарайтеся все ж висидіти неймовірно повільний і нудний, але разом з тим корисний туторіал. Тут недостатньо висвітлені дві характеристики, дуже сильно впливають на хід битв - Bravery і Faith.
Bravery, хоробрість, відповідає за вірогідність, з якою буде використовуватися Reaction Ability. Іншими словами, персонаж з Br 70 в 70% випадків зуміє контратакувати. Тому настійно рекомендується прокачати хоробрість всій команді; це можна зробити за допомогою здібності оратора Praise або Рамзі Steel (тільки з другої глави). Не забувайте, втім, що, піднімаючи в бою значення Bravery на 4, ви підвищуєте його перманентно лише на одиницю.
На відміну від хоробрості, віра - Faith - палиця з двома кінцями. Чим більше персонаж вірить у надприродне, тим сильніше воно діє на нього, але потужніше стають і його власні магічні атаки. Висновок простий: для магів глибока віра просто необхідна, а от тих персонажів, що покладаються на грубу фізичну силу (Knight, Monk, Dragoon) розумно зробити атеїстами - це дасть їм практично повний імунітет до магії. На жаль, до корисної теж: так, Haste не поліпшить жвавість персонажа з мізерним Faith.
Наставляти героїв у вірі навчені ті ж оратори - і рівно так само, при зростанні на 4 одиниці в бою, характеристика змінює своє справжнє значення лише на 1. Не перестарайтеся: якщо справжнє значення Faith перевалить за 94, персонаж занадто відсторониться від справ мирських, щоб залишатися в вашому загоні. Це, само собою, не відноситься до Рамзе: його максимальне значення віри досягає 97.
Знаки зодіаку можуть послужити вам вірну службу. Наприклад, Беліас, що вважається надскладним босом в грі, завжди буде Овном - відповідно, якщо хочете від нього захиститися як слід, виберіть знак зодіаку, який погано поєднується з Овнами. Не забувайте, що від цього також постраждає і міць вашої атаки по Беліасу.
До слова, про зодіакальних чудовиськах. Неважко здогадатися, що у них дуже, дуже багато НР. Але є простий спосіб впоратися з їх позамежною живучістю. Заклинання Invigoration (Mystic) і Gravity (Time Mage) знімають чверть максимальних НР ворога. Завжди, незалежно від крутості противника і навіть зодіакальною сумісності! Саммон Lich та магія Graviga (все того ж мага часу) залишають ворогові лише половину НР. Відповідно, два Ліча вб'ють практично будь-якого (крім, наприклад, останнього боса: у того 3000 НР, а пошкодження обмежені межею в 999). Чи потраплять заклинання «в яблучко», залежить від магічної сили вашого мага, а також від віри - як його, так і противника.
- Більш просунуті Jump-здатності Драгунів включають в себе більш слабкі. Іншими словами, вам потрібно вивчити лише Horizontal Jump 8 і Vertical Jump 8 - всі інші вам не знадобляться. Та й то можна заощадити на вертикалі.
- Арифметиків складно дістати, ще складніше - прокачати (враховуючи їх черепашачу швидкість і первісну безпорадність), але, опанувавши в повному обсязі Arithmeticks, ваш персонаж перетвориться на сущого Термінатора, і навіть з одним таким бійцем в команді ви з легкістю пройдете гру. Причина проста: заклинання, використовувані за допомогою Arithmeticks, що не витрачають МР, діють миттєво і теоретично можуть потрапити відразу по всім персонажам на карті. Механіка проста. Спочатку вибирається значення, за яким будуть проводитися обчислення - наприклад, рівень. Потім - множник. Нарешті, вибирається заклинання (доступне для використання з Arithmeticks); найсильніше з них - Holy. Підсумок: на всіх персонажів, рівень яких кратний обраному нами множнику (або є простим числом, якщо ми вибрали Prime), діє Holy. Для більшості противників це означає миттєву смерть. Якщо не хочете перетворити проходження в безтурботну прогулянку по Івалісу під крики вмираючих ворогів, не використовуйте арифметиків.
- Як продовжити життя далеким від магії персонажам? Використовувати Reaction Ability мага часу - Mana Shield. Шкода HP вираховується з МР, поки вони не закінчаться - а у випадку з особливо небезпечними супротивниками це означає нульовий збиток для НР від найсильнішої атаки. Після цього досить відновити хоч трішки МР (тут досягає успіху Manafont містика), і можна знову спокійно зносити ляпаси.
- Teleport (теж у мага часу) - мабуть, найкраща здатність для пересування. Використовуючи її, персонаж ігнорує перешкоди і різницю у висоті між базою та пунктом призначення - що автоматично знецінює вміння Ignore Elevation (Dragoon) і Fly (Bard; так, Fly - той самий навик, що «стоїть» рекордні 5000 JP). Телепортація гарантовано працює в межах стандартного радіусу пересування персонажа (обмеженого показником Move) і втрачає по 10% шансу спрацювати за кожну клітину поза цього радіусу. Іншими словами, у персонажа з Move 3 є 80% шанс переміщуватися на п'ять клітин в довжину.
- Не вірте дамським сумочкам, сокирам і булаві! Їх нібито висока сила атаки не приносить ніякої користі (якщо тільки їх не кидати), а наносяться пошкодження довільні і запросто можуть відрізнятися від заявлених при прицілюванні.
Геймеру на замітку:
Після першої битви першої глави ви опинитеся на карті світу, з доступом в місто Gariland. Вже тоді слід задуматися про склад майбутньої команди: адже ви вільні підібрати собі будь-яких персонажів! Варто всього лише роздягнути (і, напевно, виключити з команди) початкову партію кадетів-супутників Рамзі, і продати їх екіпіровку укупі з непотрібною Holy Water. Грошей має вистачити на купівлю чотирьох солдатів у Warriors 'Guild. Щоразу там пропонують персонажа з довільними Bravery / Faith і знаком зодіаку - при належній старанності вдасться підібрати собі героїв за смаком. І їх ще й самому назвати можна!
- Головний інструмент у прокачуванні персонажів: Support Ability сквайра - JP Boost, яка збільшує число отриманих за дію JP в півтора рази.
- Якщо вам не хочеться витрачати надто багато часу на прокачування, а вороги продовжують нещадно вбивати героїв, спробуйте вивчити і поставити всій команді Reaction Ability хіміка Auto-Potion. За її рахунок персонажі будуть лікуватися після кожного ворожого удару (якщо, звичайно, хоробрості вистачає). Не забувайте позбуватися від слабких зіль, коли в магазинах з'являються більш сильні.
- У Лусо і Рамзи в 4 главі з'являється останній рядок в списку умінь за сквайра. Це заклинання Ultima, яке не можна вивчити звичайним способом: потрібно, щоб спершу герої від нього постраждали. Гарне місце для негуманних уроків - Limberry Castle. Якщо лише один персонаж запам'ятав заклинання - не біда, тим же методом він сам передасть знання колезі.
- Маркіз Ельмдор екіпірований так, що слинки течуть: Masamune, повний комплект Genji-екіпіровки; все вкрай корисне і не продається в магазинах. В оригінальній FFT все це добро можна було вкрасти з допомогою злодія; тут же - ні, у Ельмдора, так само як і у багатьох інших важливих супротивників, є вроджена здатність Safeguard. На жаль. Genji Armor, втім, дається в якості трофея в сайдквесті Беовульфа; інші ж Genji-екіпіювання вдасться отримати в мультиплеєрних битвах.
- Точка неповернення - після Mullonde, перед Orbonne. Обов'язково залиште сейв перед монастирем - інакше після перегляду кінцівки побічні квести будуть для вас втрачені.
Приклад сильної команди:
Genji, один з кращих гравців Росії в FFT і challenge-експерт, рекомендує таку команду:
Iaido\Shirahadori\Arcane Strength\Teleport
Чому Iaido? Та тому що сила всіх самурайських умінь прямо пропорційна магічній силі персонажа, а вона-то у чорних магів найвища. Резонно також прокачати її ще більше екіпіровкою: Wizard's Rod, Celebrant's Miter / Lambient Hat, Wizard Robe (навіть незважаючи на мізерний бонус до НР), Magepower Glove. Shirahadori дозволяє ухилитися від фізичної атаки з шансами, рівними Bravery - тобто, майже 100%.
2)Ninja
Martial Arts\Counter / First Strike\Brawler\Move +3
Навіщо ніндзя здібності ченця? Величезна сила кулачного удару укупі з «вбудованим» Dual Wield робить з нього справжнього вбивцю. Також Brawler збільшує і силу всіх умінь Martial Arts - навіть якщо персонаж не беззбройний. А за рахунок основного роду занять ніндзя вельми швидкий. Counter слід замінювати на First Strike в битвах з людьми: коли ворог тільки збереться огортати персонажа, той негайно рушить йому кулаком в око, геть відбиваючи всяке бажання нападати. Працює тільки проти звичайної атаки, Arts of War, Aim або Throw. Саме тому цей навик марний в сутичці з монстрами: вони використовують унікальні для кожного виду здібності. Move +3 доступний тільки персонажам чоловічої статі, благо бардами можуть стати лише вони. Втім, його можна запросто замінити на Teleport, яким не обділений ніхто - просто перед кожною спробою телепортації доведеться схрещувати пальці.
3)Machinist / Sky Pirate
Item\Reflexes\Throw Item\Move +3
Мустадіо і Балті. Їх вроджена здатність паралізувати ворогів на відстані не раз послужить вам гарну службу, так само як і можливість розкидатися по сторонах Phoenix Down'и. Уміння Reflexes відмінно доповнює надіті на персонажа мантію: застосувавши його, боєць подвоює шанси ухилитися від ворожих підступів. Що ближче до кінця гри гарантує постійні промахи як фізичних, так і магічних атак!
4)Time Mage
Summon\Shirahadori\Swiftness\Teleport
Закликати істот - заняття завжди надто неквапливе. Swiftness прискорює вдвічі всі «повільні» дії (за винятком пісень, танців, стрибків і прицілювання) - значить, саммони прилетять до ворогів куди швидше! Має сенс екіпіровкою знизити швидкість самого персонажа, щоб той робив перший хід у бою після всіх ворогів - тоді ніхто з них не завадить йому підготувати найпотужніші заклинання. Якщо ж не вийшло - не біда! Не забувайте: при переміщенні і-якому дії шкала СТ обнуляється, але якщо не рухатися або ж не нападати, шкала почне заповнюватися з 20 (і з 40, якщо просто стояти і нічого не робити). Таким чином, відійшовши в сторону і махнувши даремно посохом, ми пропустимо ворога вперед: адже якщо він нас не вдарить, наступний хід дасться йому швидше. А вже потім він виявиться повністю в нашій владі.
5)Orlandeau
Reflexes / Shirahadori / Counter / First Strike/Attack Boost/Move +3
Яка ж найсильніша команда обійдеться без Орландо? Йому навіть екіпіровку не потрібно міняти після того, як він приєднається, достатньо лише довчити його унікальним здібностям - і машина смерті готова. Вторинні здібності йому ні до чого - основних вистачає з головою; Reaction Ability ж варто розпоряджатися залежно від стилю гри. Для захисту підійдуть Reflexes (подвоює що дається щитом Evade) і Shirahadori; для нападу (мабуть, основного заняття Орландо) - Counter і First Strike.
Необов'язкові битви:
Midlight's Deep
Це вельми складне підземелля відкривається при візиті в Warjilis в самому кінці 4 глави. У ньому 10 поверхів; щоб відкрити доступ на наступний, потрібно не винищити всіх монстрів на поточному, а розшукати вихід - особливу клітину, місцезнаходження якої з разу в раз чергується між п'ятьма можливими точками. На всіх поверхах Midlight's Deep абсолютно темно; світло можна отримати з кристалів, які вороги залишать після смерті. Також у цьому підземеллі заховані рідкісні і найсильніші предмети, розшукати які допоможе навик Treasure Hunt. Будьте уважні: шанси знайти цінний предмет обернено пропорційні хоробрості персонажа з Treasure Hunt! Тобто, герой з Br 70 має 70% шанс відкопати який-небудь жалюгідний Phoenix Down і лише 30% - артефакт. На поверсі The Interstice на вас полізуть орди ніндзя: - поставте героям здатність Sticky Fingers (тих же ніндзя) і ловіть все те добро, що вороги в вас кинуть. А вони з радістю розлучаться з кращим озброєнням у грі!
На останньому поверсі Midlight's Deep вас чекає битва з чаклуном Elidibs, в якій, по-перше, до вас приєднається монстр Byblos, а по-друге, можна вивчити найпотужніший саммон в грі. Для цього потрібно бути відповідного класу (Summoner; у нього, як і у Лусо з Рамзі, в четвертому розділі з'являється остання строчка в списку умінь) і відчути на собі всю міць бажаного закляття. Mana Shield вам тут не допоможе: не постраждавши, герої не вивчать Zodiark.
Сайдквест Клауда
Клауд нікуди не подівся з The War of the Lions, і його як і раніше непросто роздобути. Почати пошуки можна в 4 розділі: загляньте в Goug (необхідна присутність Мустадіо в команді), перегляньте сценку. Потім у Goland в таверні прочитайте плітку «The Haunted Mine», загляньте в Lesalia - до вас приєднається Беовульф, а при поверненні в Goland відігрався низку боїв, у фіналі яких в команду увійде дракон Рейс. Відвідайте Goug знову - отримаєте Construct 8, вірного слугу-робота. Потім тримаєте шлях у Zeltennia, дізнайтеся в барі про Nelveska і бийтеся з Construct 7 (будьте уважні - він невразливий для заклинань і одного разу воскресає після загибелі) і групою монстрів, після чого Рейс перевтілиться в людину. Не забудьте придбати квіточку в Sal Ghidos! В останній раз поверніться в Goug - і Клауд з'явиться в Івалісі. Щоб змусити його приєднатися, потрібно виграти легку битву в Sal Ghidos.
Сайдквест Беовульфа
Два бої в Lionel Castle, які, швидше за все, трапляться між «олюдненням» Рейс і подальшим поверненням у Goug - дорогою, таки. У першому, біля воріт замку, вам буде протистояти Aliste - ще один вискочка в Genji-екіпіровці, яку не можна вкрасти (броня, втім, після битви залишається як трофей). Усередині ж замку чекає битва зі священиком Бремонтом, якому допомагають самураї і ніндзя. Зверніть увагу: у однієї з дівчат - Masamune, унікальний самурайський меч, і цей бій - єдиний ваш шанс вкрасти його. Дівчата зникнуть після смерті Бремонта, а він сам перетвориться на темного дракона, у якого приблизно 3000 НР і нікчемний Faith - тобто, він абсолютно несприйнятливий до магії. І тоді складний бій стане ще складніше.
Сайдквест Агріас
Дві нові сценки та одна битва - ось чим вітає браву захисницю принцеси The War of the Lions. Перша сценка може відбутися в будь-який час в 4 розділі, якщо Агріас, Мустадіо, Алісія і Лавіа живі і знаходяться в команді, а у вас у скарбниці водиться 50 тисяч Гіл. Щоб отримати сценку, потрібно зайти в будь-яке місто 1 числа місяця Cancer (слід відразу за 32-м днем місяця Gemini) - день народження Агріас. Півсотні тисяч підуть на подарунок дівчині (завдяки щасливому випадку вельми корисний аксесуар).
Друга сценка трапляється в Zeltennia Castle в самому кінці 4 глави. Після неї в Gariland з'явиться четвертий слух в таверні, «Disorder in the Order». Прослухавши його, загляньте в Brigands 'Den - і не забудьте захопити злодія, благо у ворогів у цій битві водяться рідкісні речі!
Кооперативний режим:
Мультиплеєр в The War of the Lions чудовий тим, що в ньому нічого не втрачається - тільки набувається. У кооперативному режимі після перемоги в місії обом учасникам запропонують вибрати від 1 до 5 скринь, в яких лежать довільні скарби. Число скринь визначається рейтингу, отриманим за місію: якщо в бою брало участь мало персонажів, а вони розправилися з противниками швидко, є всі шанси отримати більше призів у фіналі.
1-а глава
Chocobo Defense. Досить проста місія; головне - захопившись вбивством численних супротивників, не забути про здоров'я двох чокобо, адже загибель будь-якого з них означає провал.
2-й розділ
Chicken Race. Битва в болоті з нежиттю. Хіміки тут безцінні - адже від простого Phoenix Down нечисть миттєво гине.
Treasure Hunt. Цю місію можна швидко закінчити, просто взявши скарб зі скрині (за допомогою телепортації при належній удачі його вдасться досягти за два ходи; якщо застосувати магію Quick, то й за один). За це, правда, великих нагород чекати не варто - тому не полінуйтеся винищити всіх ворогів.
Teioh. Однойменний чорний чокобо багатий на НР - більше 3500 на 99 рівні! Розберіться спочатку з його побратимами - швидко вбити цього боса не вийде.
Lost Heirloom. На це завдання кожен гравець може висунути лише двох персонажів - а проти них ворог виставить десяток, серед яких - трійця лучників, що окопалися на даху будинку. Вони повинні стати вашою першою метою.
3-тя глава
The Fete. Дуже легке бій, особливо в порівнянні з попереднім. Головне - розправитися з лицарями і ченцями - барди і танцівниці недієздатні.
Desert Minefield. Завдання тут - захистити недієздатного гостя-хіміка, проти якого йдуть численні бомби. Найкращий захист - напад; почніть з ворогів чорного кольору, благо їх атаки найнебезпечніші, і стежте, щоб удари добивали монстрів, а не провокували їх на самогубства з сумними для вас наслідками.
Littering. Десять ніндзя - не жарт. Постарайтеся розправитися з ними, поки вони кидаються предметами, оскільки їх спарені прийоми смертоносні.
4-я глава
Shades of the Past. Постарайтеся спершу розправитися з лучниками: вони не пощадять ваших поранених. Мілюда воскресне одного разу завдяки відмінній екіпіровці (яку неможливо стягнути або зруйнувати) - будьте обережні.
The Knights Templar. Чотири поспіль йдуть бою без права зайти в меню або підлікуватися. У двох тамплієрів в останній битві близько 900 НР, причому Фолмарв найбільш небезпечний за рахунок вкрай високої сили.
All Star Melee. Дев'ять унікальних персонажів, включаючи Рамзі і Орландо, проти шести ваших. Дуже складно. Має сенс взяти двох своїх Орландо і для початку прикінчити їх злого двійника - він, як не крути, на голову вище всіх інших.
Повністю пройдена гра.Завдання стають доступні після убивства фінального боса; перезаписувати свій сейв на точці неповернення, само собою, не потрібно.
The Guarded Temple. Обмеження на ходи, 7000 НР у обох роботів-прототипів. Абсолютно марна магія. Єдине ваша перевага - висока швидкість; використовуйте його.
Nightmares. Так, це кошмар. Всі Зодіакальні чудовиська (крім УЛЬТІМА) укупі з 5 демонами будуть дуже щедрі, якщо дозволять команді, з легкістю пройшла всю гру, хоча б дожити до свого ходу. Захист від негативних статусів тут просто необхідна; чималі НР і всілякі підсилення для «своїх» - теж. Тривалої прокачування не уникнути. НР босів становить порядку 2000-3000.
Brave Story. Десять битв поспіль. Унікальні персонажі, рідкісні монстри, прості люди і Зодіакальні Чудовиська йдуть упереміш, викачуючи з команди всі соки. Так, у босів в останньому бою лише 1000 НР, але в якому стані ви до них доберетеся? Адже загиблі персонажі в наступні сутички не переносяться.
An Ill Wind. Десять лицарів смерті (по 1000 НР на брата) висмоктують життя у ваших героїв і заражають їх вампіризмом. Порятунок лише одне - комбінація Ribbon / Barette і Cursed Ring (яке можна знайти в Midlight's Deep на поверсі The Palings). А це означає, що в бою досягне успіху лише один персонаж. Чи зможете ви підготувати його до складного соло-випробування в кар'єрі?
Немає коментарів :
Дописати коментар