З 2001 року компанія Microsoft випустила дві стаціонарні приставки - оригінальний Xbox і Xbox 360. Консольний бізнес у всі часи був непростим, особливо для західних виробників після краху Atari у вісімдесятих роках, але американському гігантові вдалося прорватися через терни до зірок і запропонувати продукти, які знайшли мільйони відданих прихильників по всьому світу. Через п'ять днів, 21 травня, буде офіційно представлена консоль нового покоління від Microsoft. Сьогодні ми пропонуємо вам озирнутися назад, згадати деякі з найбільш ключових моментів у житті лінійки Xbox і поділитися з нами в коментарях своїми спогадами від знайомства з цими приставками і кращими іграми для них.
1998
Чотири інженера з відділення DirectX, - Кевін Бахус, Шеймус Блеклі, Тед Хасі і Отто Беркес сконструювали прототип ігрової консолі Microsoft на базі Windows з частин лептопів Dell. Команда сподівалася створити приставку, здатну конкурувати з майбутньою PlayStation 2 від Sony, яка вже на той момент виглядала загрозою, тому що переманювала розробників комп'ютерних ігор з платформи Windows на свій бік. Трохи пізніше колектив представив свій винахід, названий на той момент "DirectX Box" Еду Фрайсу, який займав пост керівника видавничого бізнесу Microsoft, і заручився його підтримкою.
2000
У 2000 році Microsoft планувала оголосити про плани на свою прийдешню консоль масам. На конференції Game Developers Conference вони показали технічне демо "Two to Tango", яке демонструє можливості майбутньої системи. Білл Гейтс розповів присутнім, що Xbox буде в три рази потужнішою PS2 і просто переверне уявлення геймерів про відеоігри.
Через пару місяців, вже на E3, найбагатша на той момент людина в світі постала перед публікою на тлі гігантського "X" (фінальний логотип Microsoft все ще тримала в секреті). У залах виставкового центру журналістам крутили техно-демки на великій кількості екранів.
Дебютне промо-відео XBOX
2001
На виставці CES 2001 відбувся перший публічний показ Xbox. До презентації приставки разом з Гейтсом був залучений знаменитий Дуейн "Скеля" Джонсон. Взагалі, робота зі знаменитостями в ході рекламної кампанії Xbox була дуже активною, причому не в одному, а у всіх ключових регіонах. Так, в Японії Гейтсу допомагав Йошікіо Хаяши, легендарний рок-музикант, лідер групи X Japan. Потім Гейтс говорив, що саме Йошікіо зробив його популярним і пізнаваним на батьківщині самураїв.
На Е3 Microsoft провела великий медіа-брифінг, представивши стартову лінійку своєї амбітної приставки. Найпомітнішими проектами були: Oddworld: Munch's Oddysee, Enclave, Jet Set Radio Future, Amped: Freestyle Snowboarding, Mad Dash, Project Gotham Racing, Project Ego, Medal of Honor: Allied Assault, Dead or Alive 3, Gunvalkyrie і, звичайно ж, Halo: Combat Evolved від Bungie.
В листопаді 2001 року Xbox поступив до продажу по всій території США.
2002
У 2002 Xbox стартував у Європі та Японії. Революційний мережевий сервіс Xbox LIVE, що дозволяє грати в багатокористувацькі ігри і спілкуватися за допомогою голосового чату, був запущений восени. Через чотири місяці після старту він зібрав понад 350,000 передплатників.
У 2002 році у продажу з'явилися такі успішні проекти, як Tom Clancy's Splinter Cell, The Elder Scrolls III: Morrowind, Timesplitters 2, Fatal Frame, 007 Nightfire, Jet Set Radio Future, Shenmue II, Steel Batallion і MechAssault.
2003
Після величезного успіху першої частини Halo, геймери завмерли в очікуванні продовження. Е3 запам'яталася демо-версією Halo 2. У ході 2003 власники консолі отримали безліч першокласних релізів. Серед них: Star Wars: Knights of the Old Republic, що розійшлася в кількості 250,000 в перший тиждень, Call of Duty: Finest Hour, Project Gotham Racing 2, Prince of Persia: The Sands of Time, Deus Ex: Invisible War, Max Payne 2 , Beyond Good & Evil, Panzer Dragoon Orta, Crimson Skies, Marvel vs. Capcom 2 і Soul Calibur 2.
2004
На E3 Microsoft продемонструвала пам'ятну мультиплеерную демку Halo 2 - Zanzibar Demo. Добре відомий в індустрії Пітер Мур, який керував тоді Xbox-відділенням, оригінально розкрив дату релізу довгоочікуваної гри.
Конференція закінчилася на мажорній ноті. Під час виступу Роббі Баха, всіляко розхвалювали зріст мережевого сегменту Xbox, і стало відомо, що Madden NFL та інші топові спортивні франчайзи EA Sports вийдуть на платформу Xbox LIVE і дадуть геймерам насолодитися мережевою грою. І хоча цього було достатньо, щоб змусити зал аплодувати, присутні вибухнули вигуками, коли на сцені з'явилася група культових спортсменів, в числі яких Маршал Фолк, Кармело Ентоні і навіть великий Мухаммед Алі!
2004 рік став одним з найбільш показових в ігровому плані: Halo 2, Burnout 3: Takedown, Ninja Gaiden, Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay, Fable, Star Wars: Knights of the Old Republic II, Breakdown, Splinter Cell: Pandora Tomorrow , Fatal Frame II: Director's Cut, Dead or Alve Ultimate, OutRun 2, Thief: Deadly Shadows, і багато інших ігрових творінь радували прихильників системи.
Також в 2004 році сталася ще одна епохальна подія. Microsoft запустила сервіс Xbox Live Arcade, давши початок цифрової дистрибуції на консолях. XBLA можна було встановити або через спеціальний диск, замовлений на офіційному сайті, або через диски з новими ігровими проектами, начебто Forza Motorsport. Першими хітами XBLA стали Bejeweled, Bankshot Billiards і Smash TV.
2005
2005 рік став ще одним помітним роком для Xbox. Продажі на території Європи перевищили позначку в 5,000,000, тим самим зміцнюючи позиції Microsoft в якості серйозного гравця на європейському консольному ринку. Протягом року серед інших вийшли Psychonauts, Forza Motorsport, Half-Life 2, Indigo Prophecy, GTA: San Andreas, The Warriors, Splinter Cell: Chaos Theory, Oddworld: Stranger's Wrath, Fight Night Round 2 і Jade Empire. У той же час, саме в 2005 році припинилася серйозна підтримка системи з боку самого платформоудержувача, так як всю основну увагу було природним чином перекинуто на наступника. У Японії продажі Xbox були згорнуті ,в кінці 2005, в Європі в кінці 2006, в Штатах це трапилося в 2007 році. Останньою грою, яка побачила світ, на території Євразії став Tony Hawk's Project 8 (2006), а в Америці Madden NFL 09 (2008). Офіційний сервісний центр, що здійснював ремонт та обмін по гарантії, було закрито 2 березня 2009. Нарешті, доступ до Xbox LIVE призупинили 15 квітня 2010.
Станом на 10 травня 2006 року було продано понад 24 мільйони приставок у світі. Microsoft заробила статус життєздатного представника консольної гонки і готувалася до підкорення нових вершин.
Немає коментарів :
Дописати коментар